Förlossningen

Hej på er,

long time no seen ;)



Ja tänkte berätta min förlossnings-historia....

Den 25/6 på natten kom en blödning (och jag trodde det va slemproppen) hela natten hade jag sammandragningar men på morgonen vid 6-7 på morgonen började de var femte minut,
Vid 8 på morgonen ringde jag förlossningen och berättade jag hur det låg till, de sa att jag skulle vänta en stund och åka in sen för en undersökning.
Vid 10 på morgonen började jag få riktigt ont och då åkte jag o killen in med taxi.
Vi va där i 2 timmar och läkaren sa att jag var bara öppen 2 cm så vi skulle åka hem, jag skulle vila, gå promenad, äta (kunde inte ens tänka på mat då) hehhehe

Vi åkte hem iaf, jag fick smärtstillande (hjälpte massor) men värkarna började komma starkare, så vid fyra ringde vi igen och sa att smärtan började bli outhärdlig,
när jag står i hallen forsar "nått" ner och vi fick panik, jag trodde vattnet hade gått , så killen ringde ambulans, jag trodde verkligen jag skulle föda på plats, det gjorde såååå ont ju.
Men när vi kom till Förlossningsavd sa de att DET var slemproppen, okeiiii tänkte jag
Men jag fick vara kvar för då var jag öppen 5 cm, så oavsett skulle jag födda den dagen.
Jag fick lustgas, varken diss eller hiss, mådde väldigt illa av den, men den "tog bort" lite smärta, jag blev helt yr och det gjorde att värkarna inte kändes lika mycket.
Min syster kom dit och va en guldklippa, hjälpte mig med allt jag behövde, masserade och duschade mig. Min svägerska va där oxå en stund.
Killen var med så klart men han såg mest ut som ett stort frågetecken, men bara att han fanns vid min sida räckte för mig.

En sak jag inte "gillade", läkaren frågade om jag skulle ha ryggbedövningen, och jag blev helt paff och sa
-men har du inte läst journalen, jag kan inte få den sa narkosläkaren, det är för farligt med tanke på mina ryggskador.
Hon såg lite chockad ut och sa att hon skulle läsa igenom allt.
Va fan tänkte jag, de måste ju ha koll på sånt.
Anyway vid 18.20 går vattnet och då var bara syrran o killen i förlossningsrummet ( och barnmorskan, som va helt kanon)
min lilla flicka föddes 18.47 . Navelsträngen hade gått ett varv runt halsen men det gick ändå bra o hon kom till världen fin och frisk


Nu sitter jag hela dagarna o bara tittar på min lilla tös, som är hur lugn som helst. Sover mestadels, vaknar när hon ska äta hehehe


jalla nu ska jag ta en dush o sen film...älsklingen åkte bort, så de blir syrran , jag och Angie hemma ikväll

ps. helt sjukt vad fina presenter Angie fick av hela familjen!
Tack alla!!! Ni är helt underbara
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback