Super size vs superskinny

Såg programmet "Super size vs superskinny", fick en riktig tankeställare.
Saken är den att jag började gå ner i vikt efter att jag födde Angie, och när alla sa, vad smal du blivit då kändes de bra.
Men då låg jag på 53-54 kg
Och jag är väldigt kort, jag är 154 cm , så till min längd är de väl en idealvikt.
Men när jag senare vägde 48 kg, ja då började alla kommentera min vikt och påpeka att nu räcker det.
Men en sak som ingen förstår JAG BANTAR INTE!!!!
Visst vill jag vara xs-s men inte se sjuk ut.
Jag äter vad som helst, äskar mat, men när man är själv hela dagen så känns det riktigt tråkigt nästan jobbigt o göra frukost till sig själv eller lunch.
Till Angie fixar jag mat , men jag blir inte hungrig bara.
Anyway efter att jag såg programmet idag, gick och vägde mig....43 kg.... sen tänkte jag kolla min BMI som låg på 18,1!!!!
Fick en chock o tårarna började rinna.
Underviktig......
Fan jag vill inte få anorexia eller nått sånt.
Inte undra på att jag inte har ork eller energi om dagarna.
Så nu måste jag börja tvinga mig själv o äta och njuta av maten.
Om inte för min skull, så för mina barn och familj....
Kommentarer

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback